miércoles, 4 de abril de 2018

Trigonometria a l'Escola Pia

Trigonometria a l'Escola Pia


Es pot veure la trigonometria al món real? Anem a veure que sí!

Aquesta activitat està pensada per a dues sessions.

Primera sessió: Creació d'un clinòmetre

Un clinòmetre és un instrument de mesura d'angles. És pot fer un fàcilment a l'aula. Perquè funcione, s'ha de mirar per la palleta el punt més alt de l'objecte que volem messurar, i es veu quin és l'angle que marca el pes. A eixe angle se li resten 90º (en valor absolut) i aqueix angle és el que forma l'bjecte amb els nostres ulls. Amb l'ajuda de la trigonometria es podrà calcular l'altura de l'objecte mesurat.

 Resultado de imagen de clinómetro casero

Material

  • 1 Transportador gran.
  • Fil
  • Cinta adhesiva
  • Un pes: una rosca, una maquineta de fer punta...
  • Una palleta
  • Tisores



Per poder crear el clinòmetre, haurem de fer que la rosca penje del transportador, deixant uns 5 cm d'espai entre la rosca i el transportador.
Després, haurem de retallar la palleta i ajustar-la a la part de dalt del transportador. Hauria de quedar com el de la imatge superior.

Segona sessió: Trigonometria a l'escola

Aquesta sessió constarà de 3 activitats.

Activitat 1

Troba aquest element en les instal·lacions de l'escola i amb l'ajuda de la trigonometria troba els angles assenyalats.


Activitat 2

Troba aquest element en les instal·lacions de l'escola, situa't a dos metres i amb l'ajuda del clinòmetre troba la seua altura.


Ajuda. Recorda que per a determinar l'angle que formen els nostres ulls amb un element, s'ha de prendre el valor que marque el pes del clinòmetre i restar-o (en valor absolut) a 90º.

Activitat 3

Troba aquest element en les instal·lacions de l'escola i troba la seua altura.

 
Ajuda. Per obtenir l'altura d'aquest element heu de situar-vos a una distància aleatòria d'ell i medir l'angle que formen els vostres ulls amb el punt més alt d'aquest element.
Una vegada realitzada aquesta medició, haureu d'anar cap enrere una distància coenguda, per exemple, dos metres, i tornar a medir l'angle. Haureu de plantejar un sistema d'equacions per poder resoldre el problema.

Salutacions,
Lidia

No hay comentarios:

Publicar un comentario